Mijn naam is Angelique, sinds 2001 ben ik werkzaam voor Kortlever. Ik woon in Vianen samen met mijn man en mijn twee oudere dochters die inmiddels al het huis uit zijn.

Binnen Technisch Bureau Kortlever ben ik werkzaam als Purchaser, maar dit is niet altijd het geval geweest. Ik begon één dag in de week als interieurverzorgster. Al snel had ik meer tijd en merkte dat ik meer uren en meer uitdaging wilde. Deze uren waren er aanvankelijk niet, maar door de groei van het bedrijf en het vertrouwen dat de directeur in mij had, is er een nieuwe functie gecreëerd n.l. die van ‘Logistiek medewerker’.

In tegenstelling tot veel van mijn collega’s heb ik geen technische achtergrond. Ondanks dat kreeg ik in mijn logistieke functie de mogelijkheid om steeds meer taken op mij te nemen in de Inkoop, een mogelijkheid die ik met beide handen heb aangegrepen. Door de verdere groei en ontwikkeling van het bedrijf heb ik de mogelijkheid gekregen een Inkoop opleiding bij ‘Nevi’ te volgen, waardoor ik meer kennis op het gebied van Inkoop kon opdoen.

Na afronding van de opleiding mocht ik de functie van ‘Purchaser’ vervullen, iets wat ik tot op de dag van vandaag met veel plezier doe.

Een dag van een Purchaser begint natuurlijk met een bakje koffie met directe collega’s. Vervolgens open ik mijn PC en check ik mijn mail. In de mail ontvang je voornamelijk orderbevestigingen, welke ik uitvoerig dien te controleren en te verwerken. Vervolgens doe ik een check op de dagelijkse inkoop door middel van stuklijsten. Naast het checken van orderbevestigingen en de dagelijkse inkoop is het ook mijn verantwoordelijkheid om grijpvoorraden op peil te houden, contact te houden met leveranciers, het beheren en monitoren van het inkoopproces, het bijspringen op de logistieke afdeling waar nodig en het ondersteunen van de serviceafdeling. Zo werk ik met verschillende afdelingen en ben ik als het ware een spin in het web. Ik krijg in mijn functie veel vrijheid om mijn werk in te richten,en daardoor is geen één dag hetzelfde, iets wat mij erg aanspreekt. Tijdens mijn werkzaamheden onderhoud ik constant contact met collega’s, zonder wie ik mijn functie uiteraard niet met succes kan invullen. We zijn binnen Kortlever één team die er samen voor zorgt dat de klant tevreden is met het beoogde resultaat in de vorm van een goed werkende machine.

Ik werk inmiddels al 22 jaar bij Kortlever en dat is geen toeval. Wat mij erg aanspreekt binnen Kortlever is dat ik veel uitdaging heb in mijn werk en dat ik continu kansen krijg om mij verder te ontwikkelen. Ondanks dat de technische achtergrond er vanaf het begin niet was, heb ik mij dit, mede door veel welkome hulp van collega’s, inmiddels helemaal eigen gemaakt. Ik leer nog elke dag! Ook ervaar ik een goede sfeer binnen het familiebedrijf, zo hebben we bijvoorbeeld leuke uitjes in de vorm van een zomerbbq, nieuwjaarsetentje en verschillende bedrijfsuitjes.

Heb ik je nieuwsgierig gemaakt naar mijn werkzaamheden? De koffie staat klaar!

Angelique